Met een cholesterolverlagend dieet je LDL verlagen!

Cholesterolverlagend dieet voor een lager LDL cholesterol!

Het doel van een dieet is normaal gesproken afvallen. Je bent te dik en gaat anders eten om dit overgewicht kwijt proberen te raken. Er kan ook een ander doel ten grondslag liggen bij een dieet. Namelijk je gezondheid. Een cholesterolverlagend dieet heeft als doel jouw cholesterol weer in balans te brengen. Doordat deze nu te hoog is kan dit namelijk bepaalde gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Het is daarom ook zaak hier gelijk iets aan te doen.

Overgewicht en een te hoog cholesterol

Een te hoog cholesterol gaat vaak gepaard met overgewicht. Door veel verkeerd eten, met name ongezonde snacks, kan je LDL cholesterol stijgen in je bloed. Dit komt met name door de grote hoeveelheden verzadigde vetten, maar ook door andere toegevoegde stoffen in overmaat. Door dit soort voeding structureel te eten wordt je ook vaak dik. Wat het effect ook nog eens versterkt.

Wat kun je doen om je cholesterol te verlagen

Er zijn meerdere oorzaken die invloed hebben op je cholesterol. Dit is voor een groot deel in je voeding terug te vinden. Maar ook roken en alcohol spelen een rol. Het is daarom ook beter te stoppen met roken wanneer je jouw cholesterol wilt verlagen. Matig alcoholgebruik kan en heeft een gezonde werking. Maar beperk dit tot maximaal 1 glas per dag.

Wat is een cholesterol verlagend dieet?

Het komt met name neer op wat je eet. Daarbij moet je jezelf ook niet dagelijks overeten. Maar het is de soort voeding die bepalend is bij het afvallen en het verlagen van je cholesterol. De meeste producten die je in de winkel koopt hebben toegevoegde stoffen. Er zitten een aantal bij die bij te veel consumptie ongezond kunnen zijn voor je. En er ook voor kunnen zorgen dat je cholesterol omhoog gaat. Met name verzadigde en transvetten zijn hier een goed voorbeeld van. Eet verzadigde vetten dan ook niet in te grote hoeveelheden. En eet al helemaal geen transvetten.

Dit versterkt het proces

Je kunt verder ook gezonder gaan leven en naast een cholesterolverlagend dieet om jouw LDL cholesterol te verlagen nog meer doen om jouw cholesterol aan te pakken. Denk hierbij aan:

• Meer bewegen van een simpel stukje joggen tot het bedrijven van 1 of meerdere sporten
• Stoppen met roken of andere vormen van tabaksgebruik, dit zal zeker een belangrijke invloed hebben op het verlagen van je LDL en verhogen van het gezonde HDL
• Alcohol gebruik beperken tot 1 glas per dag
• Eventueel ter aanvulling bij het cholesterolverlagend dieet gezonde vetzuren gebruiken in de vorm van capsules

Cholesterolverlagend dieet online bestellen!

Een dergelijk dieet om je cholesterol verlagen kenmerkt zich door onbewerkte voeding, gezonde vetten zoals die uit vette vis (zonder bakolie), een gevarieerd voedingspatroon en zoveel mogelijk producten uit natuurlijke bronnen. Meestal zit je met een goed koolhydraatarm dieet hiermee al aardig in de buurt.